© toudy 2004

Sviatok má Marcel
OFF Road Turík, Chočské vrchy, Vlkolínec, Malinô Brdo

OFF Road Turík, jún 2004

Víkend 26-27.6.2004 som ja+Soňa(sprievodca, vedúca zájazdu) s partiou Melo+Nika a Michalom strávil nádherný offroad výlet v prekrásnom prostredí RK a okolia.

Zostava: Nissan Pick Up, Nissan Patrol a Toyota LC120.

Ubytovanie: v Turíku (N49°06'28.30"; E19°22'52.25")

Pohľad na penzión
Ubytko-altánok s krbom Ubytko

Strava: varí vždy Peťo Karásek z Turíka

Itinerár:

1. deň-trasa Turík-RK-Gejdak-Vlkolínec-Smrekovica-vrch Šiprúň 1461 m.n.m.-zjazd pri Čutkovskej doline-Hubová-penzión Gombáš-RK-Turík.

Začali sme tak zľahka po odbočke z RK (druhá doprava za predajňou Seat) do Vlkolínca-samozjreme nie normálnou cestou. Vlkolínec bol fajn, pekná dedinka. Dokonca aj Číňania tam niečo natáčali. Odtiaľ sme pokračovali na Smrekovicu. Doteraz to bolo jednoduché, preto sme odbočili roznou na ťažobú cestu a znej  rovno do lesa. Tam nastal prvý a jediný vážny problém počas dvoch dní. Skrátka, podšmyklo ma na vlhkom kameni, auto uskočilo mimo ideálnej stopy. Včas som zastal. Totiž ťahalo ma sklazmo rovno do potoka. V tom čase to bolo druhý deň po dvojdňových dažďoch. Samé blato. V podstate bez nejakého rozmýšľania som využil naviják. Za pár minút som bol von. Malina. Ostatní mi zatiaľ pomáhali a čakali na mňa. Radšej sme to otočili išli inou cestou z dôvodu neprejazdnosti.

Vlkolínec a okolie
Vlkolínec a okolie Vlkolínec a okolie Vlkolínec a okolie Vlkolínec a okolie Vlkolínec a okolie Vlkolínec a okolie Vlkolínec a okolie Vlkolínec a okolie Vlkolínec a okolie Vlkolínec a okolie Vlkolínec a okolie

Prvý ozajstný terén
Srnka Začína BoBo Začína BoBo Začína BoBo Začína BoBo Pokračuje Melo Pokračuje Melo BoBo má problém BoBo má problém BoBo má problém BoBo má problém BoBo má problém BoBo má problém Melo-sklon svahu BoBo mal problém BoBo mal problém Melo kontroluje situáciu

Tá druhá cesta začala podobne až kým sme neprišli na vyrúbanú stráň. Veľké množstvo pohádzaných vetiev na ceste mohlo spôsobiť nejedné poškodenie aút. Našťastie nič sa nestalo. A potom to prišlo, vetvy vystriedali kamne, na až balvany. Spolu s potokom ideálna kombinácia ako potrápiť autá aj samých seba. Cesta zanedlho skončila-zatarasená kmeňmi stromov.

Vyrúbaná stráň
Pohľad z cesty Pohľad z cesty Pohľad z cesty Pohľad na cestu Pohľad na cestu Pohľad na cestu Pohľad na cestu Pohľad na cestu Pohľad na cestu Pohľad na cestu Pohľad na cestu Prechod cez potok Prechod cez potok Otáčenie sa v potokua Otáčenie sa v potoku Otáčenie sa v potoku Otáčenie sa v potoku Otáčenie sa v potoku Otáčenie sa v potoku Otáčenie sa v potoku Otáčenie sa v potoku Otáčenie sa v potoku Ženské crew Ideme naspäť Ideme naspäť

Cesta na Šiprúň
Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň Cesta na Šiprúň

Pokračovali sme ďalej smerom na Smrekovicu, vrch Šiprúň (1461mnm) so zjazdom do Čutkovkej doliny, a do Hubového na obed v penzióne Gombáš.

Zjazd do Čutkovskej doliny
Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny Zjazd do Čutkovskej doliny

Po dobrom obede potúžený skúsenosťami sme sa vybrali na tankodrom v Turíku. Nastalo informačné nedorozumenie a tak sme len tak popozerali lúku zarestenú vysokou trávou so skrytými bažinami.

Miestny Off Road v Turiku
Miestny Off Road v Turiku Miestny Off Road v Turiku Miestny Off Road v Turiku Miestny Off Road v Turiku Miestny Off Road v Turiku Miestny Off Road v Turiku Miestny Off Road v Turiku Miestny Off Road v Turiku Miestny Off Road v Turiku Miestny Off Road v Turiku Miestny Off Road v Turiku Miestny Off Road v Turiku Miestny Off Road v Turiku Miestny Off Road v Turiku Miestny Off Road v Turiku Miestny Off Road v Turiku Miestny Off Road v Turiku Miestny Off Road v Turiku Nika, Melo a Soňa Miestny Off Road v Turiku Miestny Off Road v Turiku Miestny Off Road v Turiku Miestny Off Road v Turiku Miestny Off Road v Turiku Miestny Off Road v Turiku Miestny Off Road v Turiku Miestny Off Road v Turiku Miestny Off Road v Turiku

2. deň-trasa Turík-Martinček-hrad Likava-tankodrom-Lúčky-Kalameny-Malatiná-Veľké Borové-Kvačianska dolina-Turík.

Vynikajúce raňajky u Peťa nás postavili na nohy a nažhavení sme sa vydali z Turíka do Martinčeka. Samoška po poľných a lesných cestách. Pozreli sme hrad Likava z ktorého je vidieť bývalý tankodrom, kde rusi blbli na tankoch. Niekde v pozadí je aj smradľavé SCP. Tu sme opäť neúspešne zakončili rozvičku v lese. Spadnutý strom nás jednoducho nepustil ďalej. Cesta síce končila opäť na štátnej ceste ale ako rozcvička by to mohlo byť fajn. Neva, nabudúce tú cestu pokoríme. Pokračovali sme do Lúčok, kde sme náhle vtrhli do miestnych obyčajov. Na námestíčku pred kostolom (cca. 11:00) práve skončila omša a tak celá dedina v posledných "módnych hitoch" a la 'Hugo Miletič' bola na ulici. V tom sme prišli my, tri zablatené autá. Oni na nás, a my na nich ako na zjavenie. Nás to nedradilo, kto vie ako ich. Rovno po cestičke pozdravujúc kúpajúcich sa v miestnych "kúpeloch" (prehradený potok a možno aj s nejakým teplým prameňom-asi nabudúce obáčime) sme pokračovali na Kalameny. Sledovali sme potok Kalamenanka. V lesnom poraste bolo zujímave stretnúť cyklistu a ťažobné odbočky z ktorých jedna by určite stála za skúšku. Ak sa zadarí tak v budúcnosti padne za obeť. Zahliadli sme aj zrúcaninu Sielnického hradu. Po vyjdení na vrchol sa nám naskytol prekrásny pohľad na lúku, kopce, lesy a pastviny. Na rázcestí sme po ľavej strane mali Ostrý vrch (1010mnm). Vybrali sme sa smerom na Malatinú a potom po za cintorín (Vrchy 927mnm) po červenej turistickej trase do Veľkých Borových sme prežili občas chvíle napätia. Melo chcel ukázať čo dokáže a že ho málo čo zastaví. Po uviaznutí v blate to vyzeralo všelijako, no s prehľadom to zvládol. Myslím si, že to bolo troška zradné tým, že pod kalužou fajného blata mohli byt polená alebo kamene ktoré nebolo vidno a mohli spôsobiť poškodenie podvozka alebo inej časti spodku auta. Blatko vo výmoloch robilo svoje.

Martinček-hrad Likava-tankodrom
Bojová porada pre útokom na hrad Likava Hrad Likava Pohľad z hradu Likava Pohľad z hradu Likava Pohľad z hradu Likava Pohľad z hradu Likava Pohľad z hradu Likava na autá-zhora Pohľad z hradu Likava na autá-zhora Panoramatický pohľad z hradu Likava Panoramatický pohľad z hradu Likava Panoramatický pohľad z hradu Likava Panoramatický pohľad z hradu Likava Panoramatický pohľad z hradu Likava Panoramatický pohľad z hradu Likava Panoramatický pohľad z hradu Likava Panoramatický pohľad z hradu Likava Panoramatický pohľad z hradu Likava Panoramatický pohľad z hradu Likava Panoramatický pohľad z hradu Likava Panoramatický pohľad z hradu Likava Panoramatický pohľad z hradu Likava Panoramatický pohľad z hradu Likava Pohľad z hradu Likava na tankodrom Pohľad z tankodromu na hrad Likava Tankodrom Tankodrom-prechod cez kopec-rozcvička Tankodrom-prechod cez kopec-rozcvička Tankodrom-prechod cez kopec-rozcvička-ideme naspäť

Ostrý vrch (1010mnm), obec Malatiná
Ostrý vrch (1010mnm) 3 mušketieri Ostrý vrch (1010mnm) zjazd do obce Malatiná zjazd do obce Malatiná zjazd do obce Malatiná zjazd do obce Malatiná zjazd do obce Malatiná zjazd do obce Malatiná zjazd do obce Malatiná zjazd do obce Malatiná zjazd do obce Malatiná zjazd do obce Malatiná zjazd do obce Malatiná zjazd do obce Malatiná zjazd do obce Malatiná balvan-kopec v Maltinej samostatný mušketier

Vrchy 927mnm, obec Veľké Borové
Vrchy 927mnm Vrchy 927mnm Vrchy 927mnm Vrchy 927mnm Vrchy 927mnm Vrchy 927mnm Vrchy 927mnm Vrchy 927mnm Vrchy 927mnm Vrchy 927mnm Vrchy 927mnm Vrchy 927mnm Vrchy 927mnm Vrchy 927mnm Vrchy 927mnm Vrchy 927mnm Vrchy 927mnm Vrchy 927mnm Vrchy 927mnm Vrchy 927mnm Vrchy 927mnm Melo v akcii Melo v akcii Melo v akcii Melo v akcii Melo v akcii Melo v akcii Melo v akcii Melo v akcii Vrchy 927mnm Vrchy 927mnm Vrchy 927mnm Vrchy 927mnm Vrchy 927mnm Vrchy 927mnm Nádherné pláne, niekedy podmočené Nádherné pláne, niekedy podmočené Nádherné pláne, niekedy podmočené Oddych a foto shooting Oddych a foto shooting Oddych a foto shooting Oddych a foto shooting obec Veľké Borové-penzión na kopci

Pokus o prejazd Kvačianskou dolinou zo severu
Kvačianska dolina Kvačianska dolina Kvačianska dolina Kvačianska dolina Kvačianska dolina Kvačianska dolina Kvačianska dolina Kvačianska dolina Kvačianska dolina Kvačianska dolina Kvačianska dolina Kvačianska dolina Kvačianska dolina Kvačianska dolina Kvačianska dolina Kvačianska dolina Kvačianska dolina Kvačianska dolina-stop-most len pre peších

Obednú prestávku sme zakončili trasou do Kvačianskej doliny, kde po cca. 1,5km nás zastavil most pre peších. Pôvodne tu stál normálny most po ktorom chodili aj autá... Museli sme sa vrátiť naspäť. Cestou do Turíka sme navšívili aj archeologické nalizsko po Keltoch pri Liptovksej Mare ako je Tvarožná. Tým sme aj zakončili premiérvý Off Road  výlet.

Záver: jednoznačne vymeníme stávajúce pneu za typ M/T Mud a lepší, Melo mal síce M/T ale už dosť zjazdené pričom bolo cítiť, že sú lepšie ako A/T. Tí ktorí nemajú navijáky, budú ich potrebovať čoskoro a to v najbližšom termíne Off Road výletu. Motorovú pílu privítame tiež.