Skalnatá,
december
2005
V
nedeľu 4.12.2005 sa zopár nadšencov (4 autá, 2xToyota, Jeep Warngler a
Frontera) zišlo na taký zimný prejazd Baba-Čertov vrch (okrajovo)-Skalnatá-Kuchyňa.
Organizátor
akcie cestu poznal avšak nie za podmienok aké boli práve tu. V lese sa nachádzala
vrstva snehu, niekedy až 30cm. Mali sme obuté M/T, troška sme ich spustili aby
bol lepší záber. Všetko išlo ako po masle. Po cca. 2km na rúbanisku
sa nám naskytol prekrásny pohľad na Alpy ožarovaný príjemnými slnečnými
lúčmi. Niektoré úseky, padáky boli bez snehu, avšak dobre premočené. Pri
troche neopatrnosti nebol problém dostať bočný šmyk. Občasné "výjazdy"
len tak po zasnežených zvážniciach sme zakončili výstupom na Skalnatú.
Taký
kopček, no cesta bola pod snehom. Los padol na mňa s Michalom. Išli sme
opatrne (ešte mám nízky predok a nechcel som v nepoznanom teréne niečo
urvať) čo to dalo, po každom uviaznutí sme sa opäť pokúsili zdolať stúpanie.
Sneh bol mokrý a bolo ho dosť. Použili sme aj naviják-ďaleko sme sa však nedostali. Prišla Frontera, no
s prehriatým navijákom si musela dať oddych.
Rozhodol som sa opäť bojovať. Bez navijáku som "dal knedlu" a vyšiel
som. Frontera sa ešte hodnú chvíľu trápila. Jeep na druhý krát-bez problémov.
Na rovine to bolo už OK avšak objavila sa nenápadná avšak nepríjemná nástraha-ešte
že som išiel pomaly. Išlo o strom pri "ceste". V tomto úseku bolo
vyvýšenie, ktoré malo za následok, že keď sa naň dostalo kolesa auta, auto
sa zošmyklo ľavým bokom rovno na strom. Prešiel som to len-len. Frontera
zvolila stratégiu rýchleho prejazdu, no zošmyklo ju rovno na trčiaci konár,
ktorý rozbil vodičové bočné okno. Ani Jeep tade neprešiel na prvý krát.
Posledná Toyota už mala cestu "vydláždenú". Vzhľadom na pokročilý
čas sme zvolili návrat domov. Čakal nás však ešte jeden zjazd do doliny
cez rúbanisko. Prvá posádka vyberala cestu. Jej výber bol náročný vzhľadom
na fakt, že pne a kamene boli ukryté pod snehom. V jednej pasáži sme museli
ísť doslova a do písmena krokom. Hrdinstvo v podobe rýchlejšieho zjazdu tu
nemalo miesto. Podľa GPS bola rýchlosť cca. 3-4km/h max. Jeep ťažil z redukčného
faktora 4,11.
Hladní
a niektorí aj premočení sme nakoniec ukončili nedeľné putovanie zasneženou
krajinou.