© toudy 2004
 



  Obrázok-náhľad
   
  Pondelok, 11. December 2017
Sviatok má Hilda
Toudy styling-Alhambra
Toudy stylinig - Alhambra

Po tom ako Ficko realizoval styling, napadlo ma ešte niečo šialenejšie. 28.7.2004. Kruhový neón zabudovať do vonkajšiích zrkadiel, tak aby svietila len medzera medzi zrkadlom a plastovým krytom zrkadla. Po preštudovaní zrkadla som dospel k názoru, že sa to tam zmestí ako riť na šerbel. Realizoval som to na Alhambre (01/2001), ktorá má obidve vonkajšie zrkadlá ronaké (veľkosťou). Dása to podľa mňa na VW koncernových vozoch. Pozor na malé spolujazdcové vonkajšie zrkadlo-nemám to odskúšané! Nech to skúsi niekto iný.

Umiestnenie neónovej kruhovej trubice (NKT) je na samotnom telese zrkadla-medzi skeletom telesa zrkadla (odliatok) a servami naklápajúcimi zrkadlo. Konkrétne v medzere pod ochrannou gumou a skeletom telesa zrkadla. Prívodné vodiče do NKT sú vedené ako pôovdné vodiče-pozor na dĺžku prívodných vodičov! Tá nesmie byť dlhšia ako je samotná dĺžka prívodného kábla od zrkadla po prvý VDA konektor! Dlhší prívodný kábel (jeho väčšia kapacita) môže spôsobiť nerovnomerné rozloženie svetelného výboja v NKT. Ako prívodný vodič treba použiť kábel približného prierezu s voľnými vodičmi-mal by mať čo najnižšiu kapacitu a na min. 600V-bužírka na originál kábli. Myslím tým napr. dvojlinku, kde obidva vodiče oddelíme od seba. Elektronický predradník (EP) pre NKT umiestnime a zafixujeme v dverách-pozor aby pri sťahovaní okna nedošlo k poškodeniu káblov pre EP a NKT. Napájací kábel pre EP vedieme gumenným hrdlom medzi dverami a karosériou auta. Káblový zväzok medzi dverami a karosériou vozidla je realizovaný pomocou veľkého konektora. Kto nemá piny do tohto konektora musí kábel previesť mimo tento konektor poza tesniacu gumu rámu dverí. Pripojenie napájacieho kábla EP do palubnej siete auta nechám na vlastnú fantáziu. V Alhambre som troška modifikoval zapojenie. Chcel som dosiahnuť nasledovné: aby pri naštartovaní alebo pri zapnutých svetlách svietila prístrojová doska. Úprava je jednoduchá, stačia dve diódy (na prúd 2A) a kus drôtu. Spotreba prúdu na osvetlenie prístrojovky je Alhambre cca. 450mA. Treba ešte k tomu prirátať spotrebu neónov (2x400mA) a tak s rezervou stačia dve šuplíkové usmerňovacie diódy na 2A napr. KY..., 1N4xxx, 1N5xxx. Pre fajnšmekrov, bol realizovaný sčítací diódový člen log. funkcia OR.

Schéma pôvodnej elektro inštalácie a doplnok k ešte predchádzjúcej schéme. El. schémy zapojení sú podobné pre celý koncern VW a v tomto prípade kde ide len o zapojenie svetiel ani nehovorím. Kto vie čítať el. schémy určite nebude mať problém. Neskôr neóny, resp. schému doplním o funkciu "blinkrov".

Toudy styling - Alhambra
NKT s EP upravená NKT s EP NKT namontovaná v telese zrkadla test NKT v zrkadle
test NKT v zrkadle test NKT v zrkadle-pozri dĺžku káblov test NKT v zrkadle-komplet zložené Posledný test NKT pred montážou na auto
Výsledok-svietia len zrkadlá Svietia zrkadlá+parkovačky Svietia zrkadlá+parkovačky (s bleskom) Detail podsvieteného zrkadla z vonku LP za tmy
Detail podsvieteného zrkadla z vonku PP za tmy Detail podsvieteného zrkadla z vonku LP Detail podsvieteného zrkadla z vonku PP Detail podsvieteného zrkadla zo sedadla vodiča LP
Detail podsvieteného zrkadla zo sedadla vodiča LP