Po
tom ako Ficko
realizoval styling, napadlo ma ešte niečo šialenejšie. 28.7.2004. Kruhový neón
zabudovať do vonkajšiích zrkadiel, tak aby svietila len medzera medzi
zrkadlom a plastovým krytom zrkadla. Po preštudovaní zrkadla som dospel k názoru,
že sa to tam zmestí ako riť na šerbel. Realizoval som to na Alhambre
(01/2001), ktorá má obidve vonkajšie zrkadlá ronaké (veľkosťou). Dása
to podľa mňa na VW koncernových vozoch. Pozor na malé spolujazdcové vonkajšie
zrkadlo-nemám to odskúšané! Nech to skúsi niekto iný.
Umiestnenie neónovej
kruhovej trubice (NKT) je na samotnom telese zrkadla-medzi skeletom telesa
zrkadla (odliatok) a servami naklápajúcimi zrkadlo. Konkrétne v medzere pod
ochrannou gumou a skeletom telesa zrkadla. Prívodné vodiče do NKT sú vedené
ako pôovdné vodiče-pozor na dĺžku prívodných vodičov! Tá nesmie byť
dlhšia ako je samotná dĺžka prívodného kábla od zrkadla po prvý VDA
konektor! Dlhší prívodný
kábel (jeho väčšia kapacita) môže spôsobiť nerovnomerné rozloženie
svetelného výboja v NKT. Ako prívodný vodič treba použiť kábel približného
prierezu s voľnými vodičmi-mal by mať čo najnižšiu kapacitu a na min.
600V-bužírka na originál kábli. Myslím tým napr. dvojlinku, kde obidva vodiče
oddelíme od seba. Elektronický predradník (EP) pre NKT umiestnime a
zafixujeme v dverách-pozor aby pri sťahovaní okna nedošlo k poškodeniu káblov
pre EP a NKT. Napájací kábel pre EP vedieme gumenným hrdlom medzi dverami
a karosériou auta. Káblový zväzok medzi dverami a karosériou vozidla je
realizovaný pomocou veľkého konektora. Kto nemá piny do tohto konektora
musí kábel previesť mimo tento konektor poza tesniacu gumu rámu dverí. Pripojenie napájacieho kábla EP do palubnej siete auta
nechám na vlastnú fantáziu. V Alhambre som troška modifikoval zapojenie.
Chcel som dosiahnuť nasledovné: aby pri naštartovaní alebo pri zapnutých
svetlách svietila prístrojová doska. Úprava je jednoduchá, stačia dve
diódy (na prúd 2A) a kus drôtu. Spotreba prúdu na osvetlenie prístrojovky
je Alhambre cca. 450mA. Treba ešte k tomu prirátať spotrebu neónov
(2x400mA) a tak s
rezervou stačia dve šuplíkové usmerňovacie diódy na 2A napr. KY...,
1N4xxx, 1N5xxx. Pre fajnšmekrov,
bol realizovaný sčítací diódový člen log. funkcia OR.
Schéma pôvodnej
elektro inštalácie a doplnok
k ešte predchádzjúcej
schéme. El. schémy zapojení sú podobné pre celý koncern VW a v tomto prípade
kde ide len o zapojenie svetiel ani nehovorím. Kto vie čítať el. schémy
určite nebude mať problém. Neskôr neóny, resp. schému doplním o funkciu
"blinkrov".