Som chalan, ktorému
učarila technika, t.j. elektronika a motorizmus. O jazdení po turistických
chodníkoch som sníval v období keď som bol ešte decko. Do určitého veku
som sa zúčastnoval s rodičmi na výletoch po horách. Už vtedy som rozmýšľal
ako si niekedy úmornú pešiu túru zjednodušiť. Čo ma napadlo, bolo auto.
Kde v tej dobe myslieť na "teréňák"! GAZ bola utópia. Po rozume
mi chodili somariny až nakoniec som našiel to čo som hľadal. Myšlienka
prerobiť vtedajšiu Fiatku 128 na buginu. Neskôr som to zmenil na Š105-120 aj
s pohonom prednej nápravy. V podstate išlo len o škicu kde motor aj s
prevodovkou bol pootočený o 90°. Na povodne poloosi boli primontované
hriadele zakončené výkyvnými polonápravami v zadu zo Š1203 a v predu z F128 alebo Zastava 1100.
Predná náprava bola doplnená o výkyvné polonápravy.... V tej to dobe sa mi
nesnívalo o uzávierkach, atď. Bol to len papierový zázrak.
Ako druhá verzia ma napadla, že koncepcia
Š105-120 má v prevodovke výstupný hriadeľ (zakončený výstupom pre tachometer), ktorý po predĺžení by
slúžil hriadeľ na pohon prednej nápravy. Medzi nápravová uzovierka ma vtedy netrápila, na čo aj.
Však som bol len dieťa. To už bolo dávno...dnes je iná doba...
Nakoniec po dlhých
rokoch sa mi detský sen splnil.